فلیکر، یک شبکه اجتماعی به اشتراکگذاری تصویر است که کاربران میتوانند تصاویری که با دوربین خود ثبت کردهاند را با سایرین به اشتراک بگذارند. درواقع روند کار به این صورت است که کاربران با ایجاد یک حساب کاربری، میتوانند تصاویر و حتی ویدیوهای خود را در بستر Flickr بارگذاری کرده و از این طریق سایر کاربران هم میتوانند آنها را مشاهده کنند.
شاید از خود بپرسید در دنیایی که اینستاگرام و یا فیسبوک در این زمینه امکانات و کاربران بیشتری دارند چرا باید از Flickr استفاده کنیم. پاسخ این سؤال بسیار روشن است. درواقع فضای ابری فلیکر، یک شبکه اجتماعی مخصوص عکاسان حرفهای و علاقهمندان عکاسی است که صرفاً عکاسی میکنند. درواقع عکاسان در بستر این شبکه اجتماعی ضمن ذخیره و به اشتراکگذاری تصاویر خود، میتوانند تصاویر سایر کاربران را هم مشاهده کنند. با این حساب باید اشاره کنیم که این شبکه اجتماعی بیش از هر شبکه اجتماعی دیگری بر روی عکس تمرکز دارد و شاید بتوان گفت برای کاربران حرفهای عکاس به مانند اینستاگرام است.
تاریخچه فلیکر
سال 2004 بود که سایت عکس فلیکر، توسط شرکت لودکرپ Loadcrop در ونکورر کانادا ایجاد شد. مؤسسین این سایت اشخاصی به نام باترفیلد و کاترینا فیک بودند. خوب است بدانید این شبکه اجتماعی در سال 2005 با قیمت 35 میلیون دالر توسط یاهو خریداری شد و تمام سرورهایش از کانادا به آمریکا منتقل شدند. حالا نیز به مرور تبدیل به یک شبکه اجتماعی عکس شده است. به گزارش یاهو در سال 2011، فلیکر تا آن زمان 6 میلیارد تصویر را در خود داشت.
ویژگی های قابل توجه سایت فلیکر
فلیکر نیز به مانند همه شبکههای اجتماعی، ویژگیهای مخصوص به خود را دارد. درواقع زمانی که در این سایت ثبتنام میکنید و وارد حساب کاربری خود میشوید، دو امکان در اختیار شما قرار میگیرد. یک اینکه میتوانید تصاویری را به اشتراک بگذارید. دوم اینکه میتوانید با کاوش در سایت با سایر ویژگیهایش نیز آشنا شوید.
درواقع ویژگیهای شبکه اجتماعی فلیکر، باعث شدهاند تا این شبکه اجتماعی از سایر همتایان خود متمایز شود و سرویسهای متفاوتتری را به کاربران ارائه دهد.
#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#شبکه_های_اجتماعی
#فلیکر
#Flickr