تجارت آنلاین در افغانستان

تجارت آنلاین در سال های اخیر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است و بیشتر مردم اموال مورد نیاز خویش را از این طریق فراهم می سازند.

تجارت آنلاین در افغانستان

تجارت آنلاین در سال های اخیر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است و بیشتر مردم اموال مورد نیاز خویش را از این طریق فراهم می سازند.

یک فروشگاه اینترنتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ (بخش سوم)

13.قوانین روشن بازگشت محصول
بحث بازگشت محصول در فروشگاه های اینترنتی همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هست؛ در چنین شرایطی با توجه به اینکه کاربر در فضای مجازی سفارش خودرا ثبت می‌کند و امکان بازگشت محصول بیش از زمانی ست که کاربر به شکل حضوری خرید خودرا انجام می‌دهد باید این امکان پیش بینی شود که در صورتی که محصول مورد نظر به دلایلی مشخص مورد قبول خریدار واقع نشد امکان بازگشت کالا از سوی خریدار وجود داشته باشد. قوانین مربوط به بازگشت محصول باید به طور واضح و روشن مشخص شده و در قسمت جداگانه ای از سایت قرار داده شود.

فروشگاه اینترنتی

14.امکان مقایسه و فیلتر
امکان مقایسه محصولات بر اساس فیلتر های مشخص شده توسط مشتری از جمله آپشن های جذاب و کاربردی ست که میتواند در اختیار مشتری قرار بگیرد. هم چنین امکان فیلتر کردن محصولات بر اساس انتخاب مشتری میتواند انتخاب های بیشتری را منجر به خرید کند. برای مثال فیلتر بر اساس قیمت از جمله امکاناتی ست که مورد استفاده و استقبال بسیار مشتریان قرار می‌گیرد.

فروشگاه اینترنتی

15.امکانات جانبی
امکانات جانبی نظیر کادو پیچ کردن محصول یا قرار دادن کارت تبریک در آن از آپشن هایی ست که میتوانید در اختیار کاربران قرار دهید. کمتر فروشگاه هایی از این امکان برخوردارند پس با این آپشن میتوانید مزیت رقابتی نسبت به سایر فروشگاه های اینترنتی ایجاد کنید.

فروشگاه اینترنتی

16.پنل مدیریت
پنل مدیریت یکی از بخش هاییست که باید با طراحی مناسب امکان مدیریت صحیح و آسان فرشگاه را برای مدیریت به همراه بیاورد.
از جمله قابلیت هایی که باید در این پنل قرار داده شود:

  • قابلیت تعریف روش های حمل و نقل( در این قسمت مدیریت مشخص میکند از کدام روش های حمل و نقل پستی و یا حمل با پیک استفاده شود).
  • آخرین سفارشات باید در این پنل قابل دسترسی و مشاهده باشند.
  • مشاهده گزارشات کامل مربوط به فروش در چند ماه گذشته و هفته های اخیر
  • امکان فعال و غیر فعال کردن موجودی یک کالا
  • قابلیت دسترسی به نظرات کاربران و رد یا تایید آن ها
  • قابلیت دسترسی چندین مدیر به پنل مدیریت با کاربری های جداگانه برای دسترسی به بخش های مختلف
  • قابلیت تعریف روش های پرداخت(پرداخت اینترنتی یا پرداخت درب منزل)

فروشگاه اینترنتی

17.کنترل رفتار کاربر و سبد خرید رها شده
با بررسی رفتار کاربرانی که تا بخشی از مسیر خرید را طی میکنند و در مرحله ای از خرید سبد خرید را رها میکنند به شما کمک می‌کند تا مشکلات کاربران را در سایت مشاهده کنید و پس از بررسی آن را رفع کنید. بررسی رفتار کاربر در هر صنعت و کسب و کاری به شما کمک میکند تا نتایج قابل قبولی به مشتری ارائه کنید. هم چنین پس از طراحی سایت از چند نفر از دوستان خود بخواهید در سایت گشتی بزنند و نظر بی طرفانه ی خود را نسبت به آن بیان کنند.
و چند نکته دیگر:

  • استفاده از رنگ های مناسب و جذاب در طراحی سایت
  • قیمت های مناسب و مشتری پسند
  • حفظ مشتریان و اهمیت دادن به آنها
  • استفاده از لوگوی مناسب  برای اعتماد دهی به کارکنان
  • نوشتن نقد تخصصی برای هر محصول
  • بررسی دلایل موفقیت سایت های مشهور

با رعایت نکات ذکر شده در طراحی وبسایت فروشگاه اینترنتی میتوانید فروشتان را به میزان قبل توجهی نسب به رقبا افزایش دهید و در حوزه ی فروش اینترنتی از مزیت رقابتی بهره مند شوید.

برای مشاهده مطلب قبلی اینجا کلیک کنید.

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#فروشگاه_اینترنتی
#سایت_فروشگاهی
#طراحی_سایت_فروشگاهی
#شبکه_های_اجتماعی

یک فروشگاه اینترنتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ (بخش دوم)

7. تصویر محصول
قرار دادن تصویر محصول در کنار توضیحات آن گزینه ای بسیار ضروری است. کاربران بدون تصویر محصول در اکثر موارد اقدام به خرید نمی‌کنند. تصویر مورد نظر باید از کیفیت کافی برخوردار بوده و ترجیحا تصویربرداری از ابعاد مختلفی صورت گیرد تا تصویر به طور کامل توسط کاربر قابل مشاهده باشد.
تصاویر مورد استفاده شما در عین اینکه از کیفیت بالایی برخوردارند باید کم حجم باشند تا دسترسی سریع کاربر به سایت را با شکل مواجه نکنند.

فروشگاه اینترنتی

8.امکان تخفیف و هدیه
با قرار دادن امکان تخفیف در سایت در قالب تخفیف های گروهی و مدت دار میتوانید مشتریان بیشتری را به سایت جذب کنید. برای مثال این امکان را در اختیار کاربر قرار دهید تا درصورت خرید بیش از حداقل مبلغ مشخص شده از امکان تخفیف مبلغی یا درصدی برخوردار شود.تخفیفات ویژه یا فصلی مورد توجه و استقبال بسیار خریداران قرار خواهد گرفت. این تخفیفات را در صفحه اصلی و در جایی قرار دهید که توجه مشتری را به خود جلب کند.گاهی مشتری شما به قصد خرید محصولی دیگر وارد سایت شما می‌شود اما در ابتدا اقدام به خرید محصولی می‌کند که شامل تخیف ویژه شده است.
هدیه یکی دیگر از آپشن هایی ست که میتوانید در اختیار مشتری قرار دهید. برای مثال در صورتی که مشتری بیش از 5 قلم از یک دسته محصول مشخص خریداری  کند یک قلم از آنها به عنوان هدیه و بدون نیاز به پرداخت برای او ارسال می‌گردد.
هم چنین می‌توانید این امکان را برای مشتری در نظر بگیرد که درصورتی مجموع مبلغ پرداختی او از میزان مشخصی بیشتر باشد از امکان ارسال رایگان محصول برخوردار شود.

فروشگاه اینترنتی

9. محبوب ترین محصولات
با گذشت زمان میتوانید محصولاتی که از محبوبیت بیشتری برخوردارند را شناسایی کرده و آن ها را در موقعیتی که با ورود کاربر به صفحه اصلی به خوبی قابل مشاهده باشد قرار دهید.
هم چنین میتوانید صفحه ای جداگانه با نام پرفروش ترین ها یا با عنوان دلخواهتان طراحی کنید و محصولات پر فروشتان را در این صفحه با کاربرانتان به اشتراک بگذارید.

فروشگاه آنلاین

10.سبد خرید، فرم ورود و فرم جستجو
این سه فرم در سایت شما از اهیت بالایی برخوردارند. برای انتخاب آیکون و امکانات این فرم ها خلاقیت کافی به خرج دهید. در عین حال توجه داشته باشید که باید دسترسی آسان کاربر را به فرم های ذکر شده در الویت کارتان قرار دهید.
هر مشتری برای درخواست سفارش باید در بخش عضویت ثبت نام کرده و در انتها با نام کاربری و رمز عبور خود از طریق پنل ورود وارد شود. امکان دسترسی کاربر به تاریخچه سفارشات خود امکان خوبی ست که میتواند در اختیار وی قرار بگیرد.
توجه کنید فرایند خرید تا درگاه پرداخت نباید بیش از سه صفحه به طول بیانجامد.

فروشگاه اینترنتی

11.شماره تماس و پاسخگویی 24 ساعته
از دیگر اصولی که در هر فروشگاه اینترنتی باید مورد توجه قرار بگیرد امکان پاسخگویی 24 ساعته به مشتری ست. شماره تماس برای ارتباط با بخش پشتیبانی باید در تمام صفحات در حاشیه قرار گرفته و کاربر در هر مرحله بتواند مشکل یا سوال به وجود آمده را به سادگی و در یک تماس با پشتیبانان فروشگاه اینترنتی شما برطرف کند.

فروشگاه اینترنتی

12. رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی در دنیای امروز نقش بسیار مهمی ایفا میکنند. فروشگاه اینترنتی شما با حضور در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، کانال تلگرام و … بیشتر دیده می‌شود و بسیاری از کاربران از طریق همین شبکه ها به سایت شما ورود پیدا می‌کنند.

صفحه قبلی – صفحه بعدی

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#فروشگاه_اینترنتی
#سایت_فروشگاهی
#طراحی_سایت_فروشگاهی
#شبکه_های_اجتماعی

یک فروشگاه اینترنتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ (بخش اول)

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید یا قصد ایجاد یک فروشگاه اینترنتی را دارید این مقاله تمامی آنچه باید در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود مورد توجه قرار دهید را بیان می‌کند. پس تا انتهای مقاله با اولین دیتا همراه باشید!

فروشگاه اینترنتی

1.قابلیت نمایش در تمام دستگاه‌ها
کاربران برای ورود به سایت شما ممکن است از ابزارهای مختلفی مثل کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و موبایل استفاده کنند. در نتیجه طراحی وبسایت شما باید به گونه ای باشد که قابلیت نمایش در تمامی این ابزارها را داشته باشد. به این منظور لازم است از طراحی قالب به صورت رسپانسیو استفاده کنید. در چنین حالتی کاربر میتواند سایت شما را به همان شکلی که در کامپیوتر مشاهده می‌کند در صفحه موبایل نیز مشاهده کند.

فروشگاه اینترنتی

2. منوی دقیق و ساده
دسته بندی درست و دقیق محصولات از مهم ترین نکاتی است که باید در فروشگاه اینترنتی خود مورد توجه قرار دهید. دسته بندی ها نباید بسیار کلی یا جزئی باشند و از طرفی هر محصول باید در دسته بندی خاص خودش قرار بگیرد. با این شیوه مشتری بسیار ساده و سریع محصولات سبد خرید خود را انتخاب می‌کند. منوی سایت شما همچنین نقش بسیار مهمی در زمینه ی سئوی سایت ایفا می‌کند. در نتیجه اگر سایت شما از سئوی خوبی برخوردار باشد در صورت سرچ کالای مورد نظر برای خرید در موتور جستجوگر گوگل سایت شما در رتبه های بالاتر قرار می‌گیرد و امکان خرید کاربر از سایت شما افزایش می‌باید.

فروشگاه آنلاین

3. سادگی در عین جذابیت
ویژگی‌های ظاهری سایت تاثیر بسیار بالایی بر جذب مشتری دارد. جلوه های بصری میتواند بر تصمیم گیری مشتری بسیار موثر واقع شود. البته سایت باید در عین جذابیت، ساده باشد. یعنی در عین جذابیت های بصری امکان دسترسی آسان به تمام بخش های سایت برای کاربر فراهم باشد و پیچیدگی سایت کاربر را گیج نکند زیرا مشکل دسترسی او را از خرید در سایت شما منصرف می‌کند.

فروشگاه آنلاین

4.امکان جستجو
امکان جستجو درهر سایتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا امکان جستجوی آسان دسترسی کاربر را به خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما آسان می‌کند. توجه داشته باشید در هر صفحه از سایت شما آیکون امکان جستجو باید در بالای صفحه و در جایی در دسترس کاربر قرار بگیرد.

فروشگاه اینترنتی

5.هزینه حمل و نقل
هزینه ی حمل و نقل، آیتم بسیار مهمی است که اگر به درستی مدیریت نشود میتواند آسیب جدی و بزرگی به فروش شما وارد کند. تحقیقات و تجربیات نشان میدهد حتی زمانی که مشتری سبد خرید خودرا تکمیل کرده و وارد مرحله تایید نهایی شده است اگر مبلغ هزینه حمل و نقل بیشتر از مقدار هزینه ی مورد انتظار او باشد به کلی از خرید منصرف می‌شود. با این تفاسیر بهتر است هزینه‌ی حمل و نقل ارزان و یا رایگان را حتما در دستور کار خود قرار دهید. یکی از استراتژی هایی که در این مواقع مورد استفاده قرار میگیرد استراتژی زیر است:
کاربر به ازای خرید بیش از حداقل مقدار مشخصی هزینه ی حمل و نقل پرداخت نخواهد کرد. تحقیقات نشان می‌دهد مشتریان حاضرند به خرید خود اضافه کنند تا در مقابل از هزینه حمل و نقل آن ها کاسته شود.
طبق تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه UPS، 81 درصد خریداران آنلاین معتقد بوده اند که مهم ترین و بزرگترین ویژگی یک فروشگاه آنلاین امکان حمل و نقل رایگان برای مشتری است. هم چنین در ادامه مشتریان تقاضا داشتند در هنگام پرداخت وجه کالا هزینه حمل و نقل به طوردقیق مشخص شود.

فروشگاه اینترنتی

6. توضیح دقیق درباره محصول
یکی از بخش های مهم و حیاتی درهرفروشگاه اینترنتی امکان دسترسی مشتری به توضیح دقیق و کافی در خصوص هر محصول مشخص است. مطمئن باشید در صورتی که اطلاعات شما در خصوص محصول موردنظر کاربر کافی نباشد یا خیلی کلی به نظر برسد کاربر شما سایت را ترک کرده و ترجیح می‌دهد از فروشگاه اینترنتی دیگری خرید خودرا انجام دهد. اطلاعاتی نظیر وزن محصول، سایز محصول، قیمت محصول، رنگ محصول و … باید متناسب با نوع محصول ارائه شود و در اختیار مشتری قرار بگیرد.
امکان چت زنده از دیگر ابزاری ست که میتوانید در اختیار کاربر قرار دهید. درصورتی که کابر هرگونه سوالی نسبت به محصول و ویژگی های آن یا نحوه ی ارسال آن داشته باشد از طریق چت آنلاین با بخش فروش پاسخ خود را به سرعت خواهد یافت. چنین ابزاری به شدت مورد استقبال کاربران شما قرار خواهد گرفت.
برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#فروشگاه_اینترنتی
#سایت_فروشگاهی
#طراحی_سایت_فروشگاهی

کاربرد نرم افزار CRM برای کسب و کار

اگر شما هم جز آن دسته مدیرانی هستید که نمی‌دانید نرم‌افزار CRM برای کسب‌وکار شما هم کاربرد دارد یا نه این مقاله مناسب شماست. برخی کسب‌وکارهایی که در ابتدای راه هستند در انتخاب بهترین نرم افزار CRM مردد هستند؛ اما ممکن است بسیار شنیده باشید که شرکت‌های بزرگ از جمله رقبایتان از CRM برای پیشبرد اهداف خود بهره می‌برند؛ زیرا انتخاب CRM مناسب نقش زیادی در مدیریت و صرفه‌جویی وقت و همچنین افزایش فروش دارد. اگر هنوز با نرم افزار CRM آشنا نشدید، حتما مقاله CRM چیست را مطالعه کنید.

کاربرد نرم افزار CRM در کسب و کار

 

CRM در لغت به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است و در عمل، تعاملات یک سازمان را با بخش‌های مختلف یعنی مشتری‌ها، همکاران، تامین کنندگان و …شناسایی و سازمان‌دهی می‌کند. در این مقاله و مقالاتی مانند: مزایای استفاده از CRM و ویژگی های نرم افزار CRM نحوه استفاده از CRM و کاربرد CRM برای کسب‌وکارهای مختلف را شرح داده‌ایم، با بررسی این کاربردها نهایتاً می‌توانید تشخیص دهید CRM می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند و استفاده از CRM برای شما مناسب است یا خیر.

کاربرد نرم افزار CRM در کسب و کار

 

کاربرد CRM در کسب‌وکارها چیست؟
اولین نکته‌ای که در انتخاب CRM مناسب باید در نظر داشت این است که CRM برای کسب‌وکارهای موجود چه استفاده‌ای داشته است.
در این بخش برخی از این کاربردهای CRM را لیست کرده‌ایم.

  • استفاده به‌عنوان محصولی برای ضبط، گزارش و ارزیابی تعاملات یک سازمان با مشتریانش
  • استفاده به‌عنوان یک استراتژی برای توضیح چگونگی مدیریت ارتباط با مشتریان.
  • استفاده به‌عنوان یک فرایند توسط شرکت‌ها برای آموزش و مدیریت ارتباطات بین سازمان و مشتریانشان.
نرم افزار CRM

 

بنابراین یک CRM بهترین گزینه برای کسب‌وکاری است که می‌خواهد روابطش را با اشخاص و یا سازمان های دیگر مانند مشتریان، تامین کنندگان و همکاران سازمان‌دهی کند. چراکه با این ابزار شرکت شما هر فرایندی را از دید یک مشتری می‌بیند. پس می‌تواند بهترین تجربه کاربری را برای او فراهم کند و به این طریق اعتمادش را جلب کند و جزء مشتریان وفادار قرار دهد.

 

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#CRM
#نرم_افزار_CRM
#ساخت_CRM_در_افغانستان
#کاربرد_CRM
#ویژگی_های_CRM

مفهوم CRM

مفهوم CRM برای ارتباط با مشتریان به وجود آمده است. این مفهوم از کلمات  Customer Relationships Managementکه به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد گرفته شده است.
شرکت ها برای داشتن تجارت پر سود به سمت تحقیق در زمینه بازریابی رفته اند، و مفاهیمی از قبیل CRM را به وجود آوردند که منجر به تجارت پر رونق تر برای شرکت هایشان باشد.

مفهوم CRM

 

مهمترین عنصر موجود در یک تجارت مشتری می باشد. در CRM ما به نحوه ارتباط با مشتری می پردازیم، ارتباطاتی که باعث جذب و یا دفع مشتری خواهد شد.
امروزه با توجه به اینکه تجارت ها به سمت تجارت الکترونیک سوق پیدا کرده اند، باید توجه داشته باشیم در طراحی سایت خود برای شرکت های تجارتی، نحوه ارتباطات با مشتری را در نظر داشته باشیم و در نظر بگیریم چه مواردی را باید در طراحی سایت خود رعایت کنیم که مشتریان بیشتر جذب شوند و وب سایت ما مورد توجه بیشتر آنها قرار بگیرد.

ویژگی های CRM

 

این مسئله را می توانیم با طراحی اصولی سایت و طراحی حرفه ای سایت و همچنین رعایت اصول بهینه سازی سایت به آن دست پیدا کنیم. اما نکته مهم این است که ابتدا باید تمام مفاهیم تجارت و بازاریابی را فهمیده باشیم و از آنها در زمینه تجارت الکترونیک خود استفاده نماییم.

CRM

 

مفهوم CRM یکی از مفاهیمی ست که به ما شناخت خوبی در زمینه ارتباط با مشتری و جذب آن خواهد داد. استراتیژی ها و فرایند ها و عملیات هایی که خواهند توانست ما را در جذب مشتری، مخصوصا مشتریان وفا دار کمک نماید.

 

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#CRM
#نرم_افزار_CRM
#ساخت_CRM_در_افغانستان
#کاربرد_CRM
#ویژگی_های_CRM