وقتی که رویای راهاندازی کسب و کار خودتان را دارید شاید تصور کنید که در میان یک چهار دیواری هستید که چندین کارتن و بسته دور و بر شما را فرا گرفته و باید آنها را باز کنید تا فضای کسبوکارتان را آماده کسب درآمد نمایید.
اما شاید همیشه راهاندازی کسب و کار نیاز نباشد به این شکل انجام شود. با تکنالوژی امروز، شما میتوانید به راحتی، همین الان پایههای یک کسبوکار اینترنتی را بگذارید و این کار را با هزینه بسیار کمی انجام دهید.
با تمرکز روی نقاط قوتتان، قادر خواهید بود یک کسب و کار پررونق داشته باشید. در ادامه این مطلب از سایت اولین دیتا قصد داریم 10 ایده برای راه اندازی کسبوکار اینترنتی را خدمت شما معرفی کنیم.
1 – مشاوره سئو و بهینهسازی سایت
صاحبان بسیاری از کسبوکارها نمیدانند که بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تا چه حد میتواند روی کسبوکارشان تاثیر داشته باشد. این افراد صاحب کسب و کار را در زمینه سئو یاری کنید و به آنها کمک کنید سایتتان را از لحاظ سئو تقویت کنند.
2 – مشاوره کسب وکار
در صورتی که مقدار زیادی تجربه کسبوکار دارید، چرا یک کسبوکار مشاوره کسبوکار راه اندازی نکنید؟
با این روش میتوانید به کارآفرینان اینترنتی که به دنبال کمک و انگیزه برای دست یابی به موفقیت هستند خدمات دهید.
از تجربیات خودتان میتوانید به کسبوکارهایی که تازه شروع کردهاند کمک کنید شروع خوبی داشته باشند و با کسبوکارهایی که در میانه راه هستند برای رشد بیشتر همکاری داشته باشید. برای اینکه دانش و مهارت خودتان را به همه نشان دهید، میتوانید شروع به نوشتن مقالاتی در شبکههای تخصصی مانند LinkedIN کنید.
3 – فروشگاه اینترنتی تخصصی
برای هر محصول و خدمات، یک دسته از مخاطب وجود دارد، چه مبلمان باشد، چه غذای ارگانیک، چه صنایع دستی تزئینی.
با داشتن یک فروشگاه اینترنتی تخصصی میتوانید به این مخاطبین که به دنبال محصولاتی خاص هستند دسترسی یابید.
2 چیز مهمی که برای شروع نیاز دارید هاست و دامنه است و یک نرمافزار فروشگاه اینترنتی.
پس از راهاندازی فروشگاه تان حتی میتوانید با فروشندگان صحبت کنید تا بدون اینکه نیاز باشد محصول را خودتان خریداری و انبار کرده باشید، آنها محصول را به خریدار بفرستند. به این ترتیب نیازی به ریسک زیاد و سرمایه بالا نخواهید داشت.
4 – مشاوره شبکههای اجتماعی
شرکتهای بزرگتر معمولا توانایی این را دارند که یک شخص را بطور تمام وقت برای مدیریت اکانتهای شبکههای اجتماعی به خدمت بگیرند اما کسبوکارهای کوچک مجبورند خودشان مدیریت این کانالها و صفحات را در شبکههای اجتماعی در دست داشته باشند.
با وجود همه مسئولیتها و کمبود وقتی که صاحبان کسبوکارهای کوچک دارند، آنها معمولا آنقدر سرشان شلوغ است که متوجه اهمیت شبکههای اجتماعی و داشتن یک استراتژی عالی برای آن نیستند.
به عنوان یک مشاور، شما میتوانید به آنها کمک کنید بهترین تاکتیکهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی و زمانبندی پستها را تنظیم کنند و حتی بهترین محتوا را برای مخاطبین آنها فراهم کنید.
5 – طراحی سایت
هیچ چیز به اندازه داشتن یک سایت ضعیف از نظر طراحی، نمیتواند اعتبار یک شرکت را از بین ببرد.
اگر شما دانش HTML دارید و در طراحی سایت سلیقه و تجربه دارید میتوانید یک سرویس راهاندازی کنید که سایتهای مناسب و جذاب برای کسبوکارهای کوچک را راهاندازی میکند.
دانش خودتان را در مسیر کمک به صاحبان کسبوکاری که میخواهد رشد کنند به کار گیرید. ساخت مجموعهای از نمونه کارها و همینطور ساخت سایت خودتان میتواند یک منبع مداوم از درخواستها و مشتریان جدید برای شما به همراه داشته باشد.
#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#کسب_و_کار_اینترنتی
#فروشگاه_اینترنتی
#تجارت_آنلاین
#فروشگاه_آنلاین
#ایده_کسب_و_کار_اینترنتی