در سالهای اخیر شاهد رشد روز افزون مارکت پلیس ها در فضای تجارت الکترونیک بوده ایم چرا که این سایتها تسهیلات و امکانات مفیدی را در اختیار کاربران قرار میدهند که هم برای خریداران و هم فروشندگان به صرفه است. به طور مثال به این نکته دقت کنید اگر فروشنده دارای دفتر فروش فیزیکی باشد، چگونه میتواند مشتریان خود را پیدا کند و به سمت این دفتر فروش، برای خرید اجناس مورد نظر خود، هدایت کند؟ از طرف دیگر ممکن است مشتریان این تأمینکننده در فاصله دوری از دفتر فروش باشند. بنابراین مارکت پلیس برای دو طرف معامله مزیتهای زیادی به همراه دارند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
مزایای مارکت پلیس برای خریداران:
خرید آسان و راحت:
شما میتوانید اجناس یا خدمات مورد نیاز خود را به راحتی از خانه سفارش دهید به عنوان مثال ، رزرو رستورانت درظرف چند دقیقه از طریق مسنجر قابل انجام است و یا می توانید بجای رانندگی تا فروشگاه طی چند دقیقه از سوپرمارکت محل خود خرید کنید.
انتخاب/ مقایسه بهتر:
مارکت پلیس مقایسه و انتخاب خریداران را با ارائه اجناسها و تامین کننده های متفاوت، آسان می کنند بطوریکه نیازی به مراجعه به چندین وب سایت یا برقراری تماس تلفنی نیست بلکه تمام اطلاعات مربوط به قیمت گذاری تا حتی ساعات کاری ثبت شده است.
خرید ارزانتر:
مارکت پلیسها تحت تاثیر واسطه ها نیستند بدین معنا که محصول بدون دخالت واسطه به دست مشتری میرسد و این باعث کاهش هزینه میشود.
کیفیت بالاتر:
در مارکت پلیس کاربران نظرات خود را در رابطه با محصول ابراز میکنند و به محصول امتیاز میدهند ،بسیاری از فروشندگان نظرات، پیشنهادات و انتقاداتی که از مشتریان دریافت میکنند را بررسی کرده و تلاش میکنند کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.
اعلام تخفیفات و یا ارائه محصولات خاص:
حراج آنلاین در مناسبتهای خاص و یا رونمایی از خدمات /محصولات جدید در مارکت پلیس برای هر دوطرف فروشنده و خریدار یک فرصت خوب، محسوب میشود.
مزایای مارکت پلیس برای فروشندگان:
افزایش درآمد:فروشندگان در مارکت پلیس لیست محصولات خود را به همراه قیمت و شرایط آنها ارائه میدهند، مشتریان نیز به علت تنوع در اجناسها و خرید با قیمت پایینتر مرتبا از مارکت پلیسها دیدن میکنند این امر موجب فروش بالا و بدست آوردن سود بیشتر برای تامین کننده میشود بنابراین فروش در این حالت بالا میرود.
عدم نیاز به دانش کامپیوتری:
از انجا که مدیر مارکت پلیس مسئولیت کلیه کارهای سایت و فروش آنلاین را بر عهده دارد تامین کنندگان مارکت پلیس تنها کاری که انجام میدهند ورود اطلاعات به پنل هست نیازی به دانستن دانش کامپیوتری ندارند.
فروش سرتاسری:در فروش اینترنتی مارکت پلیس صاحبان اجناس میتوانند بدون اخذ مجوز فروش از صنف مورد نظر، به دور از محدودیت جغرافیایی اجناس خود را به سرتاسر کشور بفروشند.
مزایای مارکت پلیس برای مدیران مارکت پلیس:
کسب درآمد بدون سرمایه:مارکت پلیسها نیاز به دفتر کار ندارند و چون تامین کننده اجناس نیستند هزینه ای هم بابت خرید اجناس پرداخت نمیکنند، همچنین نیاز به انبار هم ندارند؛ به این شکل در هزینهها صرف جویی میشود، بدون هیچگونه سرمایهای و فقط با گرفتن کمیشن فروش، درآمد کسب میکنند. بنابراین فروشگاهها میتوانند هزینهی بیشتری صرف مواردی دیگر از قبیل بهینه سازی سایت، بهبود و به روز رسانی محتوای سایت مارکت پلیس کنند.
عدم ضرر و زیان:مدیران سایت مارکت پلیس به این دلیل که تامین کننده و صاحب محصولات نیستند و تنها خدمات و محصولات دیگران را ارائه میدهند دچار ضرر و زیان نمیشوند چرا که در فروش محصولات مشارکتی ندارند.
#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#کسب_و_کار_اینترنتی
#مارکت_پلیس
#بازاراینترنتی
بخش مالی:
در سیستم های مارکت پلیس به دلیل اینکه اساس درآمد زایی برای مدیر مارکت بر اساس کارمزد می باشد، باید بخش مالی به خوبی برنامه ریزی شده باشد. یعنی امکان ثبت اطلاعات مالی برای فروشنده وجود داشته باشد، گزارش های جامعی از درآمدها و فروش به فروشندگان ارائه نماید، وضعیت پرداختی های مشتریان مشخص باشد و در نهایت امکان درخواست واریز توسط فروشندگان وجود داشته باشد. بخش مالی برای خیلی از فروشندگان مهم می باشد و باید در این زمینه به موضوعاتی از قبیل شفافیت اطلاعات فکر کرد و آن را پیاده سازی نمود.
کارمزدها:
یکی از مهمترین بخش ها در هر مارکت پلیسی بخش کارمزدها می باشد. این که یک سیستم مارکت پلیس بتواند انعطاف خوبی در این بخش داشته باشد یک نقطه قوت مهم محسوب می شود. یک سیستم مارکت پلیس باید در تعیین کارمزدها انعطاف مناسبی داشته باشد، چرا که در دنیای واقعی کسب و کارهای مختلف دارای شرایط گوناگونی می باشند، همچنین شرایط محیطی دائما در حال تغییر بوده و کسب و کارها را دچار تغییر می کند. بنابراین ما باید با توجه به آن کسب و کار و همچنین عوامل دیگری چون حاشیه سود محصولات و… بتوانیم کارمزد مناسب را برای فروشنده تعیین کنیم تا او هم سود خوبی از مشارکت با ما داشته باشد.
گزارش های پیشرفته:
همواره گزارش ها می تواند تاثیر خوبی بر رشد کسب و کارهای آنلاین داشته باشد. یک سیستم مارکت پلیس باید بتواند با استفاده از گزارش های مختلفی که از میزان فروش، میزان درآمد، تعداد سفارشات، مشتریان و… که به فروشنده می دهد یک دید بلندمدت به او بدهد تا بتواند برای آینده کسب و کار برنامه ریزی نماید. این گزارشات همچنین باعث ایجاد یک اعتماد خوب نسبت به مارکت پلیس می شود.
چگونه یک مارکت پلیس راه اندازی نماییم؟
برای راه اندازی یک مارکت پلیس باید به عوامل مختلفی ازجمله بودجه، نیروی انسانی، تخصص و موارد بسیار دیگری توجه داشته باشید. اما برای شروع طبیعتا صرف هزینه های هنگفت ایجاد یک سیستم مارکت پلیس برای هر کسی مقدور نیست. همانطور که برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی متخصصان امر می گویند از CMS های آماده استفاده نمایید و در صورتی که کسب و کار شما بزرگ شد شروع به ایجاد یک سیستم اختصاصی فروشگاهی نمایید.
شما می توانید به آسانی فروشگاه اینترنتی خود را همراه با یک سیستم کامل مارکت پلیس که تیم اولین دیتا سعی کرده است بیشترین امکانات ممکن را در آن قرار دهد، راه اندازی نمایید!!
#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#کسب_و_کار_اینترنتی
#مارکت_پلیس
#بازاراینترنتی
در مقاله قبل به این موضوع پرداختیم که اساسا به چه چیزی مارکت پلیس گفته می شود.در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که یک مارکت پلیس باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در واقع ویژگی های اصلی یک مارکت پلیس که باعث می شود ما بتوانیم به آن اعتماد کنیم چیست؟ و در نهایت به این موضوع می پردازیم که چگونه می توانیم یک تجارت به روش مارکت پلیس راه اندازی نماییم.
امنیت اطلاعات در یک مارکت پلیس:
با توجه به اینکه در مارکت پلیس اطلاعات فرشندگان، مشتریان و همچنین اطلاعات مالی وجود دارد یک ماژول مارکت پلیس در درجه اول باید امنیت را سرلوحه کار خود قرار دهد و با استفاده از تکنیک هایی از اطلاعات محافظت نماید. کد نویسی این سیستم ها باید به گونه ای باشد تا کمترین مشکل و خطایی در آن وجود داشته باشد.
ثبت نام فروشندگان:
یک سیستم مارکت پلیس باید امکان ثبت نام فروشندگان را فراهم کرده باشد. این سیستم باید به گونه ای باشد تا فروشندگان بتوانند به راحتی مراحل ثبت نام خود را انجام دهند و همه اطلاعاتی که مدیریت برای تصمیم گیری در رابطه با همکاری با این فروشنده نیاز است را از فروشنده کسب کند. به طور مثال اگر نیاز است مدارک شناسایی توسط فروشندگان آپلود شود و… مارکت پلیس این توانایی را داشته باشد تا بدون حضور فرد این مراحل را صورت دهد.
پنل اختصاصی فروشندگان:
در هر مارکت پلیسی فروشندگان یا به عبارتی تامین کنندگان باید دارای یک پروفایل باشند که اطلاعاتشان را وارد نمایند و در صورت نیاز برای خریداران نمایش داده شود. علاوه بر پروفایل، برای هر فروشنده باید یک صفحه فروشگاهی ساخته شود تا تمامی محصولاتی که وارد مارکت پلیس می کند به نمایش درآید.در کنار این دو مورد، یک موضوعی که می تواند به فروشندگان کمک نماید یک داشبورد حرفه ای مدیریتی می باشد. در این داشبورد انواع گزارش ها قابل مشاهده است و همچنین تمامی فعالیت هایی که یک فروشنده نیاز به انجام دارد در اختیارش قرار بگیرد.
مدیریت محتوا:
یک سیستم مارکت پلیس خوب باید امکان مدیریت محتوا را در اختیار فروشندگان قرار دهد. فروشندگان باید بتوانند محصولات را ایجاد و ویرایش نمایند و محتواهای لازم را برای محصول خود منتشر کنند. ایجاد این ساختار می تواند به خود مارکت پلیس و هم فروشندگان کمک شایانی نماید. در صورتی که یک مارکت پلیس این بستر را برای فروشندگان به خوبی فراهم نماید تا آن ها بتوانند برای محصولاتشان تولید محتوا نمایند، پس از گذشت زمان، این مارکت پلیس به یک مرجع بزرگی از اطلاعات تبدیل خواهد شد که بازدیدکنندگان زیادی از سطح اینترنت به این مارکت پلیس کشیده خواهند شد.ادامه…
#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#کسب_و_کار_اینترنتی
#مارکت_پلیس
#بازاراینترنتی
سامسونگ یک شرکت چند ملیتی است که مقر اصلی آن در شهر سئول کره جنوبی قرار دارد؛ شرکتهای دیگری که در این شهر فعالیت دارند همگی به شرکت سامسونگ وابسته هستند.این غول دنیای فناوری در زمینههای مختلفی مانند الکترونیک، خرده فروشی، صنایع سنگین، کشتیسازی، خدمات مالی و درمانی، هتل داری، مواد کیمیاوی و تجهیزات طبی فعالیت دارد. نام شرکت سامسونگ از دو کلمه سام به معنی سه و سانگ به معنی ستاره تشکیل شده است؛ کلمه سه نماد بزرگی و قدرت و ستاره نماد جاودانگی است. به همین دلیل است که سامسونگ را ستاره درخشان کهکشان عظیم تکنالوجی و اطلاعات مینامند.
تاریخچه تاسیس شرکت سامسونگ
“لی بیونگ چول” در سال ۱۹۳۸ به منظور تجارت اجناسی مانند آرد و برنج، دکان کوچکی را راهاندازی کرد. او در سال ۱۹۵۰ فعالیت خود را گسترش داد و تولید تکه، خرده فروشی محصولات و خدمات بیمه را نیز به لیست فعالیتهای خود اضافه کرد. این شرکت سال ۱۹۶۰ در بخشهای دیگری مانند صنایع الکترونیکی، ساختمانسازی و کشتی سازی مشغول به کار شد و در سال ۱۹۸۰ به بازار جهانی راه پیدا کرد. گروه الکترونیک سامسونگ تا سال ۱۹۸۱ بیش از ۱۰ میلیون تلویزیون سیاه و سفید تولید کرد. مؤسس شرکت سامسونگ در سال ۱۹۸۳ اعلام کرد که قصد دارد به بخش صنعت تولید حافظه DRAM وارد شود؛ یک سال بعد، این شرکت به سومین تولید کننده این محصولات تبدیل شد.
زیر مجموعههای شرکت سامسونگ
پس از فوت مؤسس شرکت سامسونگ در سال ۱۹۸۷، این شرکت به چهار بخش بزرگ سامسونگ گروپ، شینسگائه (شرکت خوشهای خردهفروشی)، سیجی و هانسول تقسیم شد. بخش اصلی این شرکت، سامسونگ گروپ بود که بسیاری از زیر مجموعهها را تحت سلطه داشت. در سال ۲۰۰۰، این قسمتها به طور کامل از سامسونگ جدا شد و به طور مستقل شروع به فعالیت کرد. با به هم پیوستن بخش الکترونیک و بخش نیمههادی سامسونگ در سال ۱۹۸۸، “سامسونگ الکترونیکس” به وجود آمد.
فعالیتهای بین المللی سامسونگ
با شروع دهه ۲۰۰۰، فعالیتهای بین المللی و ساخت و ساز سامسونگ شدت پیدا کرد. در سال ۱۹۹۲ سامسونگ به بزرگترین تولید کننده چیپ حافظه و بزرگترین تولید کننده تراشه پس از اینتل در جهان تبدیل شد. اولین صفحه نمایش LCD این شرکت در سال ۱۹۹۵ ساخته شد و ۱۰ سال بعد سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده LCD در جهان شهرت یافت. در سال ۲۰۰۶ نیز، شرکت S-LCD که بزرگترین تولید کننده LCD در جهان بود، با همکاری دو شرکت سامسونگ و سونی ایجاد شد. شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۱ تمام سهم سونی را خریداری کرد و مالک کل شرکت S-LCD شد.
ورود سامسونگ به بازار گوشی های هوشمند
شرکت سامسونگ در سال ۲۰۰۰، یک مرکز انجینیری برنامهنویسی در ورشو لهستان تاسیس کرد؛ سپس این شرکت با نام Samsung Solstice وارد بازار گوشی ها ی هوشمند شد و خط تولید آنها را به سامسونگ گلکسی تغییر داد. در سال ۲۰۱۲ نیز سامسونگ به بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شد. این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۴، هدست Gear VR را معرفی کرد؛ Gear VR یک دستگاه واقعیت مجازی محسوب میشود که برای استفاده در گوشی گلکسی نوت ۴ طراحی شده است. در همین سال نیز سامسونگ اعلام کرد که شروع به فروش فیبر نوری به شرکت تولید شیشه “کورنینگ” کرده است. شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۶ یک ساعت هوشمند برای تناسب اندام به نام Gear Fit 2 و همچنین یک هدفون بی سیم به نام Gear Icon 2 را وارد بازار کرد؛ ساعت هوشمند Gear G3 نیز در همین سال معرفی شد.
محصولات سامسونگ
شرکت سامسونگ در سال ۲۰۰۹ اولین گوشی هوشمند خود را با نام تجاری Galaxy i7500 وارد بازار کرد؛ طراحی این گوشی با موفقیت همراه نبود و سامسونگ در سالهای بعد با تلاش خود گوشیهایی با کیفیتهای بالاتر در سریهای مختلف مانند سری A ،S و J روانه بازار کرد. این شرکت هر سال با پیشرفت تکنالوجی لوازم خانگی منحصر به فردی را با ویژگیهای خاص و متفاوت وارد بازار میکند، به طوری که این برند در حال حاضر در زمینه تولید لوازم خانگی در رتبه نخست قرار دارد. مجهز کردن بعضی از لوازم خانگی سامسونگ به اینترنت، باعث به وجود آمدن تغییر بزرگی در بازار جهانی لوازم خانگی شد. همچنین شرکت سامسونگ ساعتهای هوشمند خود را تحت عنوان Galaxy Watch با طرحی متفاوت از ساعتهای هوشمند دیگر وارد بازار کرد. سامسونگ الکترونیکس از سال ۱۹۸۳ تا به امروز در زمینه کامپیوتر و لپ تاپ فعالیت دارد؛ پرینتر، دوربین دیجیتال، درایوهای HDD و SSD و نیمه هادیها از دیگر محصولات شرکت سامسونگ است.
وضعیت کنونی سامسونگ
در حال حاضر، سامسونگ گروپ، مجموعهای از ۸۰ شرکت مختلف است که هر کدام به طور مستقل در بازار سهام کره جنوبی ثبت شدهاند. با موفقیتهایی که شرکت سامسونگ در صنایع الکترونیک کسب کرده است، به عنوان یک پیشرو در دنیای فناوری شناخته شده و جزو ۱۰ برند برتر جهان است. شعار شرکت سامسونگ توجه به منابع انسانی، کمک اقتصادی به جامعه و خردورزی است. این شرکت به پنج اصل کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت توجه بسیاری دارد و سعی میکند با توجه به این پنج اصل، بهترین محصولات را تولید کرده و خدمت بزرگی به جامعه بشری ارائه دهد.
#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#موبایل_های_هوشمند
#تکنالوجی
#Samsung
#Galaxy
#لی_بیونگ_چول
در سال ۱۹۹۴م شرکت اپل با رقبای خود آی بی ام و موتورولا متحد شد و به این ترتیب توانست از مایکروسافت پیشی بگیرد. دو سال پس از آن، در سال ۱۹۹۶م اپل شرکت نکست استیو جابز را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دالر خرید؛ این امر سبب بازگشت جابز به اپل شد. وی رهبر بلامنازع شرکتی شد که خود آن را بنیانگذاری کرده بود.
در سال ۱۹۹۸م کمپنی اپل، آی مک iMac کامپیوتر رومیزی را معرفی کرد. این دستگاه با کیس پلاستیکی نیمه شفاف خود به یک نماد تبدیل شد. آی مک با طراحی زیبا و عملکرد مناسب همچنان موفقترین محصول این شرکت است. این کامپیوتر رومیزی به یکی از پرفروشترین محصولات در سال ۱۹۹۸ تبدیل شد؛ بر خلاف دیگر محصولات اپل و سایر شرکتها، دستگاهی بود با کاربری ساده و قابلیت اتصال به اینترنت.
در سال ۲۰۰۱م سیستمعامل Mac OS X و آی پاد iPod دستگاه پخش صوتی دیجیتال را ارائه داد. این محصول به عنوان محبوبترین دستگاه پخش موسیقی دیجیتال، یکی از مهمترین محصولات شرکت اپل گشت و در فبروری سال ۲۰۰۷ بیش از ۷۳ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۰۳م این شرکت یک فروشگاه آنلاین مبتنی بر نرمافزار با نام آی تونز استور iTunes Store را افتتاح کرد.
در سال ۲۰۰۶م اپل لپتاپ جدید مک بوک پرو MacBook Pro را معرفی کرد. نسل چهارم این کامپیوتر در سال ۲۰۱۶م رونمایی شد.
اما بزرگترین پیروزی اپل و دنیای فناوری معرفی آیفون بود. این شرکت در سال ۲۰۰۷م موبایل هوشمند آیفون iPhone را روانه بازارهای آمریکا کرد. این گوشی انقلابی در صنعت موبایل های هوشمند بود. هنگامی که این محصول به بازار ارائه شد، مشتریان برای خرید این محصول صف کشیدند. ویژگی این گوشی هوشمند مدرن، نمایشگر ۳.۵ اینچی، رابط کاربری لمسی، کیبورد لمسی، اتصال به اینترنت، دوربین عکاسی ۲ مگا پیکسلی، سنسور نور محیط و ظرفیت ذخیرهسازی ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایتی که در یک طراحی هوشمند و ساده ارائه شد. اپل با انتشار آیفون دسترسی خود را به بازار لوازم الکترونیکی مصرفی افزایش داد. در سال ۲۰۱۷، این شرکت ۲۲۳ میلیون آیفون به فروش رساند و این دستگاه به پر فروش ترین محصول سال تبدیل شد.
در سال ۲۰۰۷م کمپانی اپل، تبلت آیپد iPod را که یک لوح کامپیوتری قابل حمل با صفحه نمایشگر چند لمسی است ، که به کاربر این امکان را میدهد تا با لمس همزمان چند محل به وسیله انگشت از صفحه نمایش استفاده کند، را توسط استیو جابز معرفی کرد؛ و سرانجام در سال ۲۰۱۰م به بازار عرضه کرد.
شرکت اپل در سپتامبر سال ۲۰۱۰م یکی دیگر از محصولات خود اپل تی وی Apple TV را وارد بازار کرد. این دستگاه امکان ضبط و پخش برنامههای تلویزیونی را از طریق کامپیوترهای این شرکت فراهم میکند. به وسیله آن کاربر به آسانی به سیستم آی تونز وصل میشود و میتواند فیلمها، عکسها و… در این دستگاه مشاهده کند.
در آگست سال ۲۰۱۱م استیو جابز از مدیر عاملی شرکت اپل استعفا داد و چند ماه بعد در سن ۵۶ سالگی بر اثر عوارض سرطان لوزالمعده در گذشت.
در سال ۲۰۱۴م اپل، ساعت هوشمند اپل واچ Apple Watch را رونمایی کرد. این ساعتها در دسته فناوریهایی قرار دارند که توسط کاربر پوشیده میشوند و اغلب شامل ردیابی اطلاعات مربوط به سلامتی و تناسب اندام میشوند. از دیگر محصولات در این دسته که توسط شرکت اپل تولید میشود، هدفون بیسیم ایرپاد AirPods که در دسامبر سال ۲۰۱۶ معرفی شدند.
در ۲۵ مارچ سال ۲۰۱۹م شرکت اپل، سرویس استرمینگ مدیای خود با نام اپل تی وی پلاس Apple TV Plus را در سالن استیو جابز با حضور بازیگران و کارگردانان معروفی همچون جنیفر آنیستون، اپرا وینفری، استیون اسپیلبرگ و … برگزار میشد، معرفی کرد. استریمینگ مدیا Streaming media سرویسی است که به وسیله آن یک فایل چند رسانهای- مانند فیلم، ویدئو، انیمیشن و … را در کنار یکدیگر در جهت انتقال بهتر پیام قرار میدهد، توسط فرستنده محتوا ارسال میشود و گیرنده محتوا بدون اینکه نیاز باشد تمام محتوا را دانلود کند، میتواند آن را مشاهده کند؛ یعنی محتوا به صورت جاری یا به اصطلاح استریم stream ارسال میشود.
اپل یک غول و شاید مشهورترین نام در صنعت کامپیوتر است. در سال ۲۰۱۷ این شرکت برای دهمین سال متوالی، عنوان تحسین شده ترین شرکت فناوری اطلاعات در جهان را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۱۸ این غول فناوری به اولین شرکت آمریکایی تبدیل شد که ارزش سهام آن بیش از یک تریلیون دالر است. همچنین از سوی دو هفته نامه فوربز Forbes که یکی از مشهورترین مجلههای اقتصادی آمریکا و جهان به شمار میآید، در سال ۲۰۱۸م و برای هشتمین سال متوالی به عنوان با ارزشترین برند جهان شناخته شد.
#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#موبایل_های_هوشمند
#تکنالوجی
#Apple
#Steve_jobs
#iphone