گیم میکر به انگلیسی(Game maker) نام مختصر GMنرمافزاری برای بازی سازی در سیستم عامل ویندوز و مک است که توسط مارک اٌورمارس (Mark Over mars) با زبان برنامهنویسی دلفی ارائه شده است. این نرمافزار در حال حاضر توسط یویوگیمز (Yoyo Games) توسعه و ارائه میشود . یویوگیمز شرکت نرمافزار سازی است با دخالت اورمارس گیم میکر به کاربرانش اجازه میدهدتا بازیهای کامپیوتری خود را به سادگی ارائه دهند.
آخرین ورژن کامل ارائه شده از گیم میکر برای ویندوز ورژن ۸٫۱ در ژانویه ۲۰۱۱ (عقرب ۱۳۹۰ ) است و ورژن ۷ برای سیستم عامل مک در آگست ۲۰۱۰ . از ورژن ۱۹۹۹ گیم میکر ارتقاء های زیادی یافت از جمله امکان استفاده در کارهای سه بعدی و ارائه فضای وب برای آپلود بازیهای ساخته شده توسط کاربران . حال یویوگیمز درحال کار بر روی ورژن های جدید از گیم میکر با نامهای اچ تی امال ۵ (html 5) و استودیو است که کار را برای کاربران آندروید و مک و … راحت میسازد.
سود و درآمد سالیانه بازی های آنلاین
مطلبی که قابل ذکر است این است که بازی های آنلاین در واقع برای نگهدارندگان سرور می بایست سود هایی نیز داشته باشد زیرا میزان هزینه نگهداری سرور به حدی زیاد بود که با درامد معمولی نمیتوانستند به کار خود ادامه دهند بنابراین سازندگان بازی های انلاین تصمیم گرفتند که برای سود دهی بیشتر امکانات خاصی درون بازی ها متناسب با شرایط مکانی و زمانی قرار دهند و برای استفاده از این نوع امکانات کاربر میبایست پول پرداخت کند اوایل که این تئوری داده شد از استقبال زیادی برخوردار نبود ولی باگذشت زمان و با تبعیض هایی که بین کاربران خریدار و کاربران مجانی بوجود آمد کاربران مجبور شدند که از این نوع امکانات استفاده کنند و پول پرداخت کنند این گونه امکانات بستگی به خلاقیت سازندگان بازی داشت .
امکانات پولی در بازی های مختلف متفاوت بود در بعضی ها مثل world of Warcraft کاربر با پرداخت 15 دلار برای یک ماه یا 40 دلار برای 3 ماه از تمامی امکانات بازی به صورت مجانی استفاده کند ولی در برخی از بازی ها مثل بازی League of Legends کاربر به صورت مجانی از بازی استفاده میکند ولی برای خرید امکانات فوق العاده مثل skin ها champion ها و بسیاری از امکانات دیگر که به صورت مناسبتی مثلا برای کریسمس ارائه می شوند باید پول پرداخت کنند.با توجه به نمودار ارائه شده از سوی سازمان DFC درامد و سود سالیانه هریک از بازی های نامبرده در سال 2012 حدود 67 بیلیون دلار بوده است و پیش بینی میشود این رقم در سال 2017 به چیزی حدود 87 بیلیون دلار در سال برسد که رقم قابل توجهی میباشد چرا که کاربران این نوع بازی ها در ثانیه رو به افزایش است.
#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#برنامه_نویسی_کامپیوتر
#بازی_های_آنلاین
#زبان_های_برنامه_نویسی